Strona początkowa  ::   Dziennik elektroniczny  ::   TKS Reda  ::   Comenius 2005-2013  ::   Rose  ::   Europe Go Green  ::   Trzy kolory





Kapitał ludzki

Unia Europejska

Szkoła Podstawowa nr 3

•  Dyrekcja
•  Zamówienia publiczne
•  Informacje dla rodziców
•  Dożywianie
•  Historia
•  Dokumentacja
•  Innowacje
•  Spis podręczników
•  Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3

•  Rekrutacja
•  Nasz patron
•  O nas
•  Grono pedagogiczne
•  Projekt unijny
•  Wydarzenia
•  Wydarzenia Comenius
•  Erasmus +
•  Biblioteka
•  Logopeda
•  Galerie zdjęć
•  Klasy
•  Kółka zainteresowań
•  Sport
•  Plan lekcji
•  Comenius 2005-2013
•  Pracowania komputerowa
•  Archiwum
•  PZPOW Wejherowo

Logopeda

•  Zadania Logopedy
•  Rozwój mowy dziecka
•  Wady wymowy
•  Galeria

NEWS:

XVII Miejski Konkurs Bożonarodzeniowy
więcej >>

Polecamy

Nie pal

Bykom Stop

Spamerom mówimy NIE!

Firefox

Thunderbird

Bezpieczne strony

Dziecko w sieci

Sieciaki.pl

Helpline

Fundacja Dzieci Niczyje





2016/2017


Wizyta uczniów oraz nauczycieli SP 3 w Turcji
w ramach projektu Erasmus+ "Read, Write, Speak and Enjoy!"

W dniach od 1 do 7 października 2017 r. grupa uczniów i nauczycieli z naszej szkoły gościła w Bartin w Turcji u jednego z partnerów projektu Erasmus+. Podczas wizyty nauczyciele spotkali się z dyrektorem szkoły Bartin Toki Ortaokulu oraz burmistrzem miasta Cemal Akinem, wymieniając się doświadczeniami na temat systemu szkolnictwa w poszczególnych krajach, tj. Turcji, Polsce, Łotwie oraz Hiszpanii. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach artystycznych oraz przyrodniczych prowadzonych metodą eksperymentu. Uczestnicy wizyty mieli okazję podziwiać malownicze uliczki Amasry - miasteczka położonego na półwyspie wcinającym się w wody Morza Czarnego, a także zwiedzić muzeum z ciekawą kolekcją eksponatów m.in. z czasów hellenistycznych, rzymskich i bizantyjskich. Odwiedzili także Safranbolu - miasto skansen, które zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO ze względu na odrestaurowane tradycyjne domy drewniane z epoki osmańskiej.
W ramach działań projektowych uczniowie brali udział w grach plenerowych na szkolnym boisku, układali z puzzli mapy krajów partnerskich, rozmawiali o bohaterach przeczytanych książek, redagowali pamiętniki oraz pozostawili swój ślad na pamiątkowym drzewie.
W pamięci uczniów na pewno na długo pozostanie gościnność tureckich rodzin, które otworzyły dla uczestników projektu nie tylko drzwi swoich domów, ale także serca. Wizyta w Turcji była dla wszystkich okazją do poznania innej kultury, kuchni regionu czarnomorskiego, doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim, a także nawiązania nowych przyjaźni.

Tekst: Justyna Zabrodzka
Zdjęcia: Grażyna Napieraj
Galeria zdjęć: Wizyta uczniów oraz nauczycieli SP 3 w Turcji <-- kliknij

2017/2018


2016/2017


Edukacja w rytmie flamenco i smaków Andaluzji

W dniach od 14 do 21 maja grupa uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Redzie pod opieką Mirosławy Niewiadomskiej i Justyny Zabrodzkiej uczestniczyła w Krótkoterminowej wymianie grup uczniów w ramach programu Erasmus+, natomiast Grażyna Napieraj oraz dyrektor Jan Skrobul wzięli udział w Międzynarodowym spotkaniu projektowym. Partnerem goszczącym była szkoła CEIP Castillo de Doña Blanca w El Puerto de Santa Maria mieszcząca się w południowo - zachodniej Hiszpanii, w regionie Andaluzja. W projekcie uczestniczyli także uczniowie i nauczyciele ze szkół w Bartin w Turcji oraz Talsi na Łotwie.

Głównym celem wizyty było doskonalenie podstawowych umiejętności uczniów, takich jak: czytanie, pisanie oraz rozwijanie umiejętności komunikatywnego posługiwania się językiem angielskim. Uczniowie zapoznali się też z innowacyjną metodą nauczania matematyki ABN stworzoną przez J. M. Montero. Podstawowym założeniem tej metody jest, aby czynności wykonywane podczas lekcji pobudzały zdobywanie nowych wiadomości przez wyzwolenie logicznego myślenia oraz formułowania algorytmów matematycznych dostosowanych do poziomu umiejętności ucznia.

Czas spędzony w El Puerto de Santa Maria był przepełniony zajęciami aktywizującymi. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach poetyckich poświęconych hiszpańskiemu twórcy - Rafaelo Alberti - uznawanemu za jednego z najważniejszych pisarzy "srebrnego wieku" literatury hiszpańskiej. Mieli również okazję spróbować swoich sił w parku przygody oraz na ścieżce przyrodniczej w Puerto Sherry. Odwiedzili też Muzeum Archeologiczne w Kadyksie, prezentujące historię najstarszego ośrodka handlowego zachodniej Europy założonego przez Fenicjan.
- Najbardziej podobało mi się zwiedzanie zamku Castillo San Marcos oraz kąpiele w Oceanie Atlantyckim i zajęcia na plaży - wyznaje jedna z uczestniczek wymiany Aleksandra Wołosowicz.

Nie można poznać do końca Hiszpanii bez nauki tańca flamenco. Ostatniego dnia w szkole odbyły się warsztaty muzyczne i taneczne, w czasie których gospodarze zaprezentowali instrumenty Andaluzji oraz pokazali kroki flamenco. Zwieńczeniem wizyty było malowanie dłońmi - każdy z uczestników mógł złożyć swój odcisk dłoni na ścianie budynku szkoły. Uczniowie tworzyli też plakaty oraz zakładki do książek z imionami rówieśników z Hiszpanii.

Uczniowie zakwaterowani byli u hiszpańskich rodzin, które otworzyły dla naszych uczniów nie tylko drzwi swoich domów, ale także serca. Tygodniowy pobyt w Andaluzji był dla wszystkich uczestników niesamowitym przeżyciem, zetknięciem z serdecznym przyjęciem ze strony gospodarzy, kuchnią pełną owoców morza i malowniczymi plażami. Dla nauczycieli stał się okazją do wymiany doświadczeń - innowacyjnych technik nauczania, wzbogacenia warsztatu metodycznego.

Tekst: Justyna Zabrodzka
Zdjęcia: Grażyna Napieraj

2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017



2016/2017


"Read, Write, Speak and Enjoy!"

W dniach od 5 do 11 lutego br. gościliśmy w naszej szkole uczniów i nauczycieli z El Puerto de Santa Maria w Hiszpanii oraz Talsi na Łotwie. Spotkanie odbyło się w ramach programu Erasmus+ akcji "Współpraca na rzecz innowacji i dobrych praktyk", za którego realizację odpowiedzialne są p. Grażyna Napieraj oraz p. Mirosława Niewiadomska. W grupie partnerskiej znajduje się również szkoła z Bartin w Turcji, która tym razem nie uczestniczyła w wizycie.
Głównym celem projektu jest doskonalenie podstawowych umiejętności uczniów, takich jak: pisanie oraz czytanie ze zrozumieniem w językach ojczystych oraz rozwijanie umiejętności komunikatywnego posługiwania się językiem angielskim.
W czasie trwania projektu uczniowie uczestniczyli w zajęciach z języka polskiego, języka angielskiego oraz przyrody, wykorzystując narzędzia technologii informacyjno - komunikacyjnej w edukacji. Natomiast nauczyciele przyglądali się alternatywnym metodom nauczania czytania oraz pisania. W poznaniu dziejów pisania na przestrzeni wieków pomogła wycieczka do Muzeum Ziemi Puckiej, podczas której uczniowie uczestniczyli w warsztatach "Szkoła dawniej i dziś", próbując swoich sił w kaligrafii. Z kolei z technologią drukarską młodzi adepci sztuki pisarskiej zetknęli się w Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie, podziwiając dawne litografie i wykonując własne linoryty.
Sprawdzianem umiejętności komunikowania się było codzienne redagowanie w grupach międzynarodowych broszury "Journal of a visit to Reda". Nie zabrakło także zajęć integracyjnych w szkole i poza nią, takich jak: wspólne ognisko z pieczeniem kiełbasek w stadninie koni Pegaz, bowling oraz zabawy wodne w Aquaparku w Redzie.
Na zakończenie wizyty goście obejrzeli przedstawienie p.t. "Kopciuszek" w wykonaniu uczniów z klasy VIc. Uczestniczyli też w grze miejskiej, odwiedzając z mapą wybrane punkty w Redzie m.in: przedszkole "Omnibusek", Miejską Bibliotekę Publiczną, MDK, Urząd Miasta, księgarnię. W każdym z wyznaczonych na mapie miejsc czekało na uczniów zadanie do wykonania związane z umiejętnością ćwiczenia języka obcego oraz komunikowania się w grupie międzynarodowej.
Krótkoterminowa wymiana grup uczniów i nauczycieli z Hiszpanii, Łotwy oraz Polski dała możliwość konfrontacji doświadczeń dotyczących kształtowania umiejętności czytania, pisania oraz komunikowania się. Dzięki pracy nad projektem uczestnicy wymiany mieli okazję doświadczyć międzykulturowego uczenia się, udoskonalić umiejętność funkcjonowania w różnych relacjach społecznych.
Serdecznie podziękowania należą się rodzinom, które przez tydzień gościły u siebie uczniów z Hiszpanii i Łotwy, dbając o to, aby ich pobyt w Redzie obfitował w atrakcje i był niezapomnianym przeżyciem.

Tekst: Justyna Zabrodzka
Zdjęcia: Sonia Napieraj

2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017


2016/2017


Regulamin projektu "Read, Write, Speak and Enjoy!" oraz wyjazdów uczniów - mobilności pobierz >>

2016/2017


Międzynarodowe spotkanie projektowe w SP nr 3 w Redzie

Jak zorganizować krótkoterminowe wymiany grup uczniów? Jakie wspólne działania projektowe podejmiemy w najbliższych miesiącach? Co to jest Mobility Tool+? Na te pytania szukali odpowiedzi uczestnicy pierwszego spotkania w ramach projektu "Read, Write, Speak and Enjoy!".

W dniach 20 - 24 listopada 2016 r. nauczyciele z Łotwy, Hiszpanii, Turcji i Polski wzięli udział w spotkaniu, którego celem było zarządzanie projektem, opracowanie szczegółowych działań w szkołach oraz organizacja najbliższej krótkoterminowej wymiany grup uczniów. Uczestnicy spotkania wymienili się wnioskami z ewaluacji początkowej, omówili wybrane aspekty umowy finansowej oraz wykorzystanie systemów informatycznych.

W czasie spotkania rozstrzygnięty został także konkurs na logo projektu. Z wielu bardzo ciekawych prac nauczyciele oraz przedstawiciele Samorządu Szkolnego SP nr 3 wybrali logo, które zaprojektował uczeń klasy 6b naszej szkoły - Bartosz Gruba.

Kolejne spotkanie, z udziałem uczniów i nauczycieli, odbędzie się w lutym, w Redzie. Tekst i zdjęcia: Grażyna Napieraj

2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017


2016/2017 2016/2017


2016/2017


Konkurs na logo projektu

Do dnia 15 listopada można zaprojektować logo projektu Erasmus + "Read, Write, Speak and Enjoy!". Projekt jest realizowany z partnerami ze szkół na Łotwie (Talsi), w Turcji (Bartin) oraz w Hiszpanii (El Puerto de Santa Maria). Główny cel projektu to doskonalenie u uczniów umiejętności pisania, czytania ze zrozumieniem oraz mówienia - w języku ojczystym i w języku angielskim. Większość działań związanych z realizacją projektu będzie wykorzystywała metodologię opartą na technologiach informacyjno-komunikacyjnych.
Prace wykonane dowolną techniką można składać do p. Mirosławy Niewiadomskiej lub p. Grażyny Napieraj do dnia 15 listopada 2016r. Wersję elektroniczną można przesłać na adres: regio.reda@wp.pl
Rozstrzygnięcie konkursu, z udziałem przedstawicieli Samorządu Szkolnego oraz nauczycieli ze szkół partnerskich odbędzie się 22 listopada.

Zachęcamy do udziału!

2016/2017


Ankieta

Prosimy o wypełnienie ankiety dotyczącej działań związanych z rozpoczynającą się realizacją projektu Erasmus+ w SP nr 3. Państwa opinia jest dla nas bardzo ważna i pomoże nam w szczegółowym planowaniu działań, dopasowanych do potrzeb dzieci i państwa oczekiwań.
Ankieta jest anonimowa, a informacje podane przez Państwa będą wykorzystane tylko w zbiorczych zestawieniach statystycznych. Wypełnienie jej powinno zająć ok. 3 minut.

Dziękujemy za współpracę!

Rodzice
https://goo.gl/forms/kYpjbvM4sm6gWvnv2

Nauczyciele
https://goo.gl/forms/RzTa8YujrENlpM9M2

Uczniowie
https://goo.gl/forms/WlKDtCcu0JF0YEXz2

2016/2017


2016/2017


Program Erasmus+ w Polsce wspiera budowanie potencjału kapitału społecznego i włącza się w proces reformowania systemu edukacji oraz dopasowywania go do aktualnych wyzwań społecznych i gospodarczych. Realizacja Programu Erasmus+ stanowi także odpowiedź na potrzeby współczesnej Europy, przyczyniając się do podnoszenia jakości nauczania i umożliwiając wprowadzenie zmian w instytucjach edukacyjnych.
Więcej informacji oraz zdjęć na stronie:
http://erasmusplus.org.pl/

Tekst: Grażyna Napieraj

2016/2017


Read, Write, Speak and Enjoy!

Szkoła Podstawowa nr 3 otrzymała na lata 2016 - 2018 dofinansowanie na realizację projektu Erasmus + "Read, Write, Speak and Enjoy!" w ramach akcji "Partnerstwa strategiczne i akcji kluczowej "Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk". Projekt będzie realizowany przez dwa lata z partnerami ze szkół na Łotwie (Talsi), w Turcji (Bartin) oraz w Hiszpanii (El Puerto de Santa Maria). "Szkołą koordynującą jest szkoła łotewska. Głównym celem partnerstwa jest rozwijanie umiejętności podstawowych uczniów oraz wzmocnienie kompetencji nauczycieli. Będziemy doskonalić u uczniów umiejętność pisania, czytania ze zrozumieniem oraz mówienia - w języku ojczystym i w języku angielskim. Większość działań związanych z realizacją projektu, ewaluacją i upowszechnianiem będzie wykorzystywała metodologię opartą na TIK.

2016/2017


Program Erasmus+ w Polsce wspiera budowanie potencjału kapitału społecznego i włącza się w proces reformowania systemu edukacji oraz dopasowywania go do aktualnych wyzwań społecznych i gospodarczych. Realizacja Programu Erasmus+ stanowi także odpowiedź na potrzeby współczesnej Europy, przyczyniając się do podnoszenia jakości nauczania i umożliwiając wprowadzenie zmian w instytucjach edukacyjnych.
Więcej informacji oraz zdjęć na stronie:
http://erasmusplus.org.pl/

Tekst: Grażyna Napieraj

2016/2017


2016/2017




Gimnazjum nr 2

•  Rekrutacja
•  Grono pedagogiczne
•  Aktualności
•  Patron szkoły
•  Hymn szkoły
•  Nadanie imienia
•  Comenius w G2
•  Projekty
•  Wymiana językowa
•  Rose
•  Klasy
•  Osiągnięcia
•  Egzamin gimnazjalny
•  Doradztwo zawodowe
•  Sport
•  Plan lekcji
•  Galeria zdjęć
•  Gazetka szkolna
•  Samorząd szkolny
•  Ciekawe linki
•  Archiwum
•  Publikacje nauczycieli

Kalendarz

Kącik komputerowy

•  Przeglądarki internetowe
•  Bezpieczeństwo komputera
•  Bezpieczeństwo w necie
•  Systemy operacyjne

NEWS:

Terminy zebrań i konsultacji z Rodzicami
więcej >>

O nas

Jesteśmy szkołą z klasą!

Jesteśmy szkołą z klasą!

Statystyka strony

Standardy

Strona spełnia dwa ważne standardy:

Valid CSS!

Valid HTML 4.01 Transitional




Opracowanie © Elżbieta Rybarczyk

© 2005-2016